Újabb gyűjtések

 2009.05.19. 15:15

Mielőtt még elveszne a papír,ahová gyorsan fel szoktam vésni Levi aranyköpéseit, gyorsan bemásolom őket :

Evés

Kisfiam nem egy nagyevő, de e téren is egyre okosabb :-)

- Nem kérek többet, elég volt!

- Levi ne csináld már,még csak egy kanállal ettél !

- De tele van a pocakom!

- Hogy lenne tele, még alig ettél, ki hiszi ezt el?

- ...senki!

 

Homokozóban

Levi hiába próbálja teletölteni az egyik kis dobozát, alul kifolyik .

- Levikém, az lyukas alul,nem tudod teletenni - mondja a mama, mire Levi lemondóan:

- Lyukas itt már minden...

 

Bonyolult

Ez nem igazán gyerekszáj,inkább csak a hihetetlen gyermeki logika egy brilliáns példája.

Kezdődött reggel,amikor Levi az eredeti Micimackót nézte - a videokazettát,amin a narrátor a Sinkovics Imre és mivel Levi a legelejétől nézte a kazettát, ez az infó is elhangzott.  Később telt a nap, a vacsora előtti időszak vonatozással telt,amikor Levi egyszer csak odahozza hozzám az egyik fa váltósín egy darabját és megszólal :

- Nézd anya, ez itt a Sin-kovics !

 

Nem a nyuszi?

Ez még Húsvét előtti sztori. Anyuék elvitték Levit vásárolni és persze valami meglepivel,pontosabban egy műanyag betonkeverővel tért haza. Én próbáltam utalni a közelgő ünnepre ( nem kellett volna...) és azt kérdeztem :

- De szép! Csak nem a nyuszi hozta ? - kisfiam értetlenül bámult rám :

- Nem, bótba' vettük...!

 

Invázió

Mármint hangya. Írtjuk, ahogy tudjuk,sajna az igazán hatékony az a Chemotox. Magyarázom kisfiamnak,hogy ez veszélyes,nem nyúlunk hozzá,stb. Egyszer letettem az asztalra,mire Levi rám szól:

- Anya, tedd ezt fel jó magasra!

- Miért?

- Hát,hogy ne tudjam elérni!

 

Beszédhiba

 

Nem is igazából beszédhiba,inkább egy-két hang furcsán ejtése, ezt próbáltam apának prezentálni . Levi néha a szóeleji mássalhangzót pl "légy" esetében "hégy"-nek ejti,ami inkább mókás,mint hiba. Próbáltam rávenni,hogymondja ki ezt a szót, hogy az apja is hallja. Ő persze pontosan tudta, mire akarom rávenni és esze ágában sem volt közreműködni.

-Na, légyszi, mondd már meg,mi mászkál ott az abakon ?- kértem sokadszorra,mire megadta magát:

- ....Zümi!

 

Nagyszájú

 

Bogyó korához mérten mindent megkóstol és Levi ezt nem mindig érti. Evés közben - persze ekkor sem áll be a szája -magyaráz :

- Bogyó nem eszi meg a kukásautót - jelentette ki utalva a nagy műanyag játékautójára

- Miért nem?

- Mert nem fér bele a szájába!

 

Köszöntés után

 

Névnapoztunk anyuékkal, majd lassan búcsúzkodtak. Ismét próbáltunk egy kis illemet csepegtetni kicsifiunkba- ismét hiába

- Levi menj, kísérd ki a mamáékat - kérte az apja

- Mama, menjetek haza! - intézte el a fiam és ment a dolgára

 

A fa-lánk

 

Apu a párommal és persze Levivel szemlélte a kertben álló hatalmas eperfát,hogyan lehetne levágni a száraz ágait.

- Nem nagyon tudunk felmészni rá- állapította meg a férjem

- Miért? - az örök kérdés az örök kérdezőtől

- Mert nagyon nagyra nőtt

- Azért nőtt nagyra, mert sokat evett ! -jelentette ki Okoska . Vajon hányszor hallhatta már, hogy " egyélsokathogynagyranőlj! " ???

 

Álomszuszék

Ebben a kategóriában aztán aranyérmes a fiam. Mai napig előfordul,hogy a délutáni alvásból fél5-kor úgy kell kikönyörögni az ágyból. Egyik ilyen alkalommal egyszerűen elintézett,hogy egy szavam sem volt utána :

- Kisfiam,ideje lenne felkelni!

- Nem akarok!

- Miért nem?

- Nem kelek fel,mert nem aludtam eleget!

- ...............

 

Figyelek!

- Kérek inni!

- Mit kérsz inni?

- Teát! - általában nesteát iszik, amit ugye vízből és teaporból csinálok. Jelen pillanatban odáig jutottam,hogy a pohárba kitöltöttem az ásványvizet, mire Okoska megint utasít:

- Anya, még nem adjad!

- Mikor adjam?

- Majd, ha tea is lesz benne !

 

Egy téma körül

Tegnap este lefekvéskor az új szobájáról meséltem neki, aminek hamarosan nekilátunk, hogy Bogyó átkerülhessen a mi szobánkból Levi mostani "babaszobájába" és nagyfiamnak pedig csinálunk egy nagyfiús szobát. Éppen kérdezgettem,mit fessek a falára,mire vágyik. A mostani szobájának is én festettem a falára a különböző állatfigurákat, így érdeklődtem-,mintha nem sejteném-mit is szeretne.

- Fessek neked Thomas meg Spencert a falra? -kérdzem kedvenc vonatos hőseiről

- Nem! Inkább varjút,ami ül az ágon - kezdi sorolni azokat,amik a mostani szobájának a falán vannak

- ...meg Katikát,aki mászik a nagy hosszú fán....-már álmosodik kicsifiam, befordul a fal felé, de még odaveti :

- ...ja és alagutat is a sínekhez!

Jóéjt.

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mocica.blog.hu/api/trackback/id/tr691131554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása